Jonny Kristofersson

 

Jonny Kristofersson
1969-08-19


Den 19 augusti år 1969 föddes min pappa på sundsvalls BB. Jonny Svensson belv hans namn. Som ung var han en riktig buse, inte riktigt världens bästa förebild men vem tusan är de? När han var 20 år fick han en dotter med Carolina Wilje hon fick namnet Stefanie Wilje.

Men när jonny var 21 år var han med om en dyk olycka, han var på en badplats med sin kompis, Jonny sprang först och dök i vattnet, efter ett tag reagera han kompis på att han aldrig kom upp, han trodde jonny spelade honom ett spratt  men det var det inte, efter ett tag får han se på Jonny som ligger medvetslös  på botten.

Jonny Fördes till sjukhuset i umeå där han opererades ett flertal gånger.
Han blev förlamand  från midjan och ner, han kan  inte röra på fingrarna och han har ingen känsel i benen. Han ska lycka sig lottadatt han överevde.

Han har kämpat i många år, med sitt handikapp. vissa hinder går inte att flytta  men det han kan göra det gör  han. han kör skoter, 6 hjuling, han reser, han kör bil trots sitt handikapp. med lite  hjälp medel klarar han nästan allt!

Jag är jätte stolt över min pappa, i mina ögon klarar han allt, han är min stålpappa! Att han har kämpat på trots motgångar, att han har levt och värkligen lyft sig. Jag är så inmponerad över att han inte ger upp. Han har alltid varit min pappa som har suttit i rullstol eftersom jag inte kommer ihåg när han kunde gå för jag var så liten när olyckan skedde. Men han har alltid varit som alla andra pappor för mig, han har tagit med mig på bio, han har tagit med mig på skoter och 6 hjulings färder, han har tagit med mig och bowlat.  han är värkligen en riktig pappa.

Pappa är en kämpe och jag älskar honom otroligt mycket!
Postat av: Åsa

hej stefanie..
jag skulle vilja fråga dej en himla massa saker..
skulle inte du kunna adda mej på msn eller skicka ett mejl till mej...?
tack på förhand.. Kram / Åsa

2007-11-25 @ 21:56:42
Postat av: Stefanie

Ja de skulle jag vell men jag har inte din msn adress :)

2007-12-01 @ 10:32:52
Postat av: Veronica faster

Det värmer mitt hjärta att läsa denna blogg gumman! Det väcker mga starka känslor å jag är så glad över hur fin å go du är och din styrka! Brorsan min är verkligen ett exempel för mig med och jag vet att hans styrka har sin rot i kärleken till dig. Du är ett ljus för oss. Jag älskar dig Stefanie! puss

2007-12-07 @ 02:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0