Äntligen!

Passet 16-24 är avklarat! höll mig iaf vaken hela passet, fy fan a länge sen jag var så här trött när jag ska jobba. Hade lust att sätta mig i ett hörn och sova men mina trevliga kunder fick mig att bli lite piggare iaf så tack..
  • små killarna som handlade alldeles för mycket godis ( såg ut som det varit orkan vid godiset efteråt ),
  • den trevlige limo föraren som drack för mycket kaffe
  • de norska tjeterna som köpte sjukt mycket snus.
Å precis när jag skulle stänga så kom de in en karl som var hyffsat på fyllen iaf, förklarade att han var full, skulle köpa en pizza men jag hade redan stängt av ugnen, när han skulle ta fram plånboken så fick jag hjälpa han att ta fram den ur kavajens innerficka sen lämnade han macken utan att köpa nått. Japp så kan de gå en Lördags kväll på macken.
Nä nu måste jag gå och ta hand om en trött gråtandes tjej, HUR gör man för att de ska sluta äta på natten?? på BVC sa de att jag skulle låta henne gråta men efter en timma mitt inatten så orkar jag inte längre och går å gör välling iaf! Jag orkar inte höra henne gråta, finns det inget annat sätt???
Postat av: mammamu

Hej!

När mina var mindre brukade jag luska ut vilken tid de brukade vakna, (det var ofta ungefär samma klockslag). Om man offrar några nätter och kliver upp och fixar vällingen INNAN ungen vaknar så kan följande fungera: Man trycker dit den färdiga flaskan medan hon fortfarande sover, du vet alldeles när man ser den första antydingen till att hon ska vakna, hon får alltså inte vakna och fatta att hon är hungrig. Hon äter i sömnen och hinner inte känna den där hungern som små barn kopplar samman med rädslan för att svälta ihjäl. Ditt barn är smart och har fattat att man måste leva om lite för att komma någon vart här i världen, men just i detta avseende blir det ju lugnare för alla parter om hon lär sig att sova lugnt och lita på att hon verkligen FÅR mat! Visst är det konstigt att man kan mata dem hur mycker som helst, rätt mängd, rätt mat och allt men ändå tar det så lång tid innan de verkligen tillåter sig att lita på att de kommer att överleva. Viljan till liver är så stark!

2011-03-20 @ 21:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0