Nomie <3

Vad heter ditt barn? Anna Nomie Överholm Wilje

När var du beräknad att föda? BM sa 23 på första besöket, UL sa 24 Maj

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?  Jajjamen prick säker dam kom på utsatt datum den 24 maj

Hur stor var barnet vid födseln? Hon vägde 3592 gram och var 49 cm. Helt perfekt!

Hur lång tid tog förlossningen? Från det vi kom in till BB så tog det 8,5 timmar

Tog du någon smärtlindring?
 Ja för tusan! Först tog jag lust gas men när den sluta hjälpa så tog jag ryggbedövning.

Är du tillsammans med barnets pappa? ja

Var barnet planerat? Nej inte direkt men det är det bästa vi någons sin har gjort!
 
Tog ni reda på könet? Nej! Ville att det skulle bli en Suprice och det blev det då jag nästan var säker på att det var en liten kille som skulle komma ut.

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön? Pojke

Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Var inte planerat så det var en överraskning när jag plussade..

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? vi hade några namn men bestämde det när hon hade kommit ut vi valde mellan Moa och Nomie

Hade du en svår graviditet: Nä inte precis, illa mående den första perioden men den gick över. så jag ska vell inte klaga.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Haha nje jag tror det räcker med ett barn för min del!

Har du fått några bristningar? Jajjamen hur många som helst! Men va tusna fick ju världens bästa dotter i utbyte så det är ingen big deal!

Var du nervös inför förlossningen? Nä inte så värst, det var vell mest själva smärtan jag var nervös över att jag inte skulle klara av men det var ju bara att bita ihop och trycka!! och SMÄRTLINDRINGEN var UNDERBAR!
 
Hur reagerade du/ni när du plussade? Det var blandade känslor! Men Helt klart väldigt väldigt Glad! 
 
Hade du några cravings?  ALLT!! Mat och gotta var det ända som fanns i mitt liv under 9 månader!

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid? Jadu det tog ett tag men när man knappt tog sig ur sängen eller upp i från soffan så var det ganska tydligt!

Hur mycket gick du upp i vikt? Ja en hel del skulle tippa på att det var mellan 25-30 kg!! Men vafan ska man bli fet så ska man vell bli fet på riktigt!

Hur länge ammade du? Nomie är 9 veckor nu och jag ammar fortfarande

Vem är barnet mest likt? Ja inte är det brevbäraren iaf, hon är andreas upp idan men hon har iaf min näsa och mina tår ;)

Vad är det bästa med att ha barn? Ja det är svårt att sätta fingret på men det är helt underbart att få det där tandlösa leendet och det söta små svaren när man pratar med henne!

Vad är det sämsta med att ha barn? Inget det är helt underbart! Det är en förändring man inte kan beskriva! Men man får ju göra sina uppoffringar men det är lätt värt varenda uppoffring! Det ända som krävs är lite fantasi så klarar man det mesta som man gjorde innan.

Är ditt barn döpt? Inte än men det är vell på G iaf =)

Hur gammal är barnet nu? 9 veckor!

Postat av: Kristin

Älskar att läsa såna här ;) tror jag ska fylla i en själv :D

2010-07-27 @ 18:51:47
URL: http://kristinmyrankrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0