Måndag

Idag
så har jag städat lite här hemma, plocka ur och i diskmaskinen och röjjt undan lite så det ser rent och fint ut. Efter det så begav jag mig till macken för att göra bilen lite fin. Sedan så tog jag min nytvättade bil och brassade upp till Pappa Jonny en sväng för lite fika och skit snack i Solen! mycket mysigt!
Tänka att om ca 6 veckor blir han Morfar. Det känns hyffsat konstigt =P Haha. Nu sitter jag bara och latar mig i soffan och laddar för en dag på macken imorgon.

Bebisen v. 34
Idag så gick jag in i vecka 34, här är lite fackta om lilla bebisen den här veckan =)

Nu väger bebisen minst 2,2 kg och är lång minst 45 cm. Den fortsätter att lägga på sig underhudsfett, som sedan kommer att hjälpa den bibehålla sin kroppstemperatur och börjar se mer avrundad och ”normal” ut.

Om du inte redan pratar med bebisen är det bra att börja nu – nästa vecka är hörseln fullt utvecklad. Det gör inget om du pratar bebisspråk – en del forskning pekar mot att nyföda föredrar ljusare röster.

Om du varit rädd att bebisen ska födas för tidigt, kan det vara lugnande att veta att 99 % av bebisar som föds i vecka 35 klarar sig bra och att de flesta inte får några allvarligare problem alls. Bebisens centrala nervsystem håller fortfarande på att mogna, men lungorna är nästan helt utvecklade nu.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0