En önskan


Fick jag en önskan, skulle jag önska att allt blev bra. Att allt dåligt aldrig skulle ha hänt. Men ändå har jag lärt mig väldigt mycket genom de dåliga. Jag har hittat en helt annan person i mig som jag inte visste fanns. vissa saker har förändrats till de sämre pågrund av att man kanske inte mår så bra efter allt som hänt. Men jag har lärt mig otroligt mycket. Jag vet vilka mina vänner är, jag vet hur jag ska behandla dom. Jag ser inte så lätt på dom jag älskar, jag vet att vilken sekund som helst kan dom ryckas ifrån mig. Jag värde sätter livet mer. Jag kanske inte gör så mycket saker än för det orkar jag inte men så fort jag orkar så ska jag sätta igång med mitt nya liv, ett liv med glädje och skratt. Alla minnen ser jag varje gång jag kollar mig i spegeln. Jag ser dig i många saker som jag gör, ett minne kan lätt skjutas åt sidan men de glöms aldrig bort, man kan få en lite glimt av något och då får man tillbaka minnet för en stund, då brukar jag så och le för mig själv och tänka - just ja de va ju faktisk så. eller så minns man nå tråkigt men man ler ändå för man vet att de tråkiga aldrig varar förevigt. Att få en sådan glimt gör mig glad, det påminner om gamla tider och många roliga stunder. Minnet av dig kommer aldrig att raderas de kommer alltid att finnas kvar i mig som ett ärr.
Att kunna värde sätta livet och de jag älskar är viktigt för mig, jag värder sätter mina vänner och framför allt min familj, för min familj är det viktigaste jag har nu. jag insåg inte det förut men nu gör jag det. självklart alskade jag min familj lika mycket som jag gör nu, men nu visar jag det mer och jag vill att dom ska veta att jag älskar dom mer än något annat på jorden. en familj är oersättlig, de är så synd att något så targiskt ska måsta hända för att man ska kunna öppna ögonen och värkligen förstå vad dessa människor egentligen betyder. 
Så en ska som du ska ta vara på är tiden, folk säger att de finns tid åt de sen men då kanske det är försent och glöm inte bort att det är många som älskar just dig och skulle göra allt för dig. 

Jag älskar Er!

Beatrice Wilje saknar dig varje dag, varje minut och varje sekund. tackk för alla fina minnen med dig.
 
Postat av: amanda edholm

du skriver så fint stefanie, kämpa på! jag tänker på er

2007-10-22 @ 19:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0